آموزش 5 روش تقویت و افزایش طول کابل HDMI در خانه – انزل وب

هر چند شما باید چند تنظیمات جزئی را برای برخی دستگاه های خاص انجام دهید . در دسترس ترین و پر کاربردترین بخش از این فناوری برای ما استفاده از کابل اچ دی ام آی HDMI است که امروز روی دستگاه های گوناگون با کیفیت بالای تصویر و صدا HD مانند رسیور ماهواره – کنسول های بازی پلی استیشن ۳ و PS4 یا کیس باکس – کامپیوتر و رایانه – تلویزیون های LED و LCD و پلاسما – دی وی دی DVD پلیر – بلوری – لپ تاپ و گیرنده دیجیتال و … ولی با توجه به اینکه رسیورهای ماهواره – گیرنده دیجیتال و کنسول های بازی پلی استیشن ۳ و PS4 و ایکس باکس xbox و پخش کننده های بلوری و DVD سه بعدی ۳D نیازمند رزولیشن بالایی برای پخش هستند بهتر است که از این کیفیت بالای کابل HDMI استفاده شود. اچ دی ام ای ( HDMI ) یک استاندارد مدرن برای اتصال دستگاه های صوتی تصویری است . در بیشتر موارد ، برق در داخل تأمین می شود ، اما ممکن است شما به یک کابل فعال وصل شوید که یک منبع تغذیه خارجی را از طریق یک کابل کوچک که از یکی از اتصالات HDMI متصل می شود به یک منبع تغذیه USB یا منبع تغذیه AC وصل کنید.

بنابراین، HDMI 2.0 وجود خارجی ندارد. هر دو کابل فعال و جعبه تقویت کننده به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارند . بله، اما این قابلیت بیشتر از هر چیزی با هدست Pulse 3D سازگار است. اگر مطمئن شدید که همهی موارد سختافزاری و تنظیمات درست هستند، ممکن است مشکل از کابل باشد.مشکل دیگری که ممکن است در استفاده از کابلهای اچدیامآی با آن مواجه شوید، نمایش نقطههای درخشان است که در این حالت چیزی شبیه برفک را روی نمایشگر خواهید دید. در صورتی که با خرید اینترنتی و دردسرهای معمول آن مشکل دارید تنها کافی است با همکاران ما در بخش پشتیبانی شعبه یکم ( چیستا الکترونیک ) تماس تلفنی برقرار کرده و سفارش خود را انجام داده و واریز کارت به کارت داشته باشید. اگر شما از طریق یک جعبه کابل تلویزیون می بینید و جعبه کابل هم به گیرنده متصل است , دیگر لازم نیست از بابت ARC نگران باشید . در HDMI کیفیت تصاویر و صوت خیلی بالاتر از AV می باشد و صوت و تصویر بدون نویز انتقال پیدا می کند. چگونه کار می کند .

بنابراین شما می توانید با استفاده از ریموت کنترل گیرنده خود بین ورودی های مختلف سویچ کرده و تغییر وضعیت دهید . برای شروع ساخت افزایش دهنده طول کابل HDMI می توانید افزونه های HDMI را متصل کنید. به طور نمونه همان طور که میدانید، آی فون، آیپد یا مک بوک را می بایست با روش های گران تری به پورت HDMI وصل کنید. از دیگر ویژگی های این کابل پشتیبانی از مکانیزمی به نام CEC است. بله، استفاده از کنسول در این حالت هیچ آسیبی به اجزای داخلی آن وارد نمیکند و همچنین مشکلی برای جریان هوا پیش نمیآورد. این همچنین برای شما آسان ترین روش خواهد بود . اگر تلویزیون شما HDMI 1.4 را پشتیبانی نمی کند , کابل hdmi 60 متری شما به یک کابل صوتی جداگانه برای اتصال تلویزیون به گیرنده خود نیاز خواهید داشت . با این حال ، این ویژگی ها نسخه قدیمی 1.4 را برای تماشای فیلم هایی با فریم های مکرر مانند اسباب بازی های اکشن ، فیلم های اکشن پر از جلوه های ویژه یا پخش رویدادهای ورزشی انتخاب مناسبی نمی کند.

با شبکه های معمولی و غیر فول اچ دی full HD است. کابل های اچ دی ام آی با کیفیت معمولی را می توان برای همگی دستگاه ها به کار برد. کابل های HDMI را بخرید که از قابلیت دستگاه های شما پشتیبانی کند به عنوان مثال ، اگر از یک پروژکتور ، تلویزیون، گیرنده سینمای خانگی یا پخش کننده جریان برخوردار هستید، اطمینان حاصل کنید که تمام کابل های HDMI استفاده شده بین آن دستگاه ها کابل هایی با سرعت بالا هستند و ورژن آنها با درگاه HDMI همخوانی داشته باشد. دستگاههایی که پورت HDMI دارند را اچدی (HD) یا فول اچدی (Full HD) میگویند. تنها کافیست آن را در جهت مناسب به داخل پورت مورد نظر فشار دهیم . شما باید با در نظر گرفتن کارایی و کاربرد کابل مورد نظر خود یکی از کیفیتهای مد نظر را برگزینید. بهترین کیفیت کابل برای استفاده دز این مورد , کابل نوری دیجیتال است . اگر شما از کابل hdmi برای فاصله طولانی استفاده می کنید , لازم است از یک کابل فعال شامل مدارات یا یک جعبه تقویت کننده برای انتقال سیگنال استفاده نمایید . نسخه ۲ می تونه ۹۰۰ میلی آمپر ساعت جریان بده اما نسخه سوم می تونه ۲۰۰۰ میلی آمپر ( ۲ آمپر ) جریان بده که خب مسلما گوشی یا تبلت زودتر شارژ میشن .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کابل تبدیل lightning به hdmi جهت اتصال محصولات اپل به تلویزیون لطفا از سایت ما دیدن کنید.