آیا جراحی عوارض جانبی خاصی دارد؟

ژنیکوماستی باعث پنهان شدن عضلات طبیعی قفسه سینه میشود. بزرگ بودن سینه در آقایان می تواند باعث شرمندگی آن ها شود، این احساس کاملا طبیعی است و برای کنار آمدن با این شرایط، بهتر است فرد تحت مشاوره قرار بگیرد. بزرگ شدن پستان در هنگام لباس پوشیدن کاملا مشخص است و فرد قادر به تحمل این شرایط نیست. این کاهش تدریجی میزان تستوسترون باعث ژنیکوماستی ناشی از تحریک هورمونی، در مردان بالغ می شود. ذکر این نکته ضروریست که که سرطان پستان می تواند در مردان مبتلا به ژنیکوماستی وجود داشته باشد، اگر چه این موضوع در مردان زیر 70 سال بسیار نادر است. و به خاطر داشته باشید که اگر این هزینه ها کمی بیشتر از توان مالی شماست، بسیاری از جراحان پلاستیک برنامه های تامین مالی را در اختیار بیمار قرار می دهند، پس حتما از جراح خود در مورد روش های پرداخت هزینه سوال کنید. در موارد شدید، جراح پوست را نیز برمیدارد. اعمال فشار در 5 روز الی یک هفته اول بعد از جراحی.

تمرینات ناحیه قفسه سینه (عمدتاً بلند کردن وزنه) و تمرینات شدید ناحیه شکم و پشت، پس از 4 الی 5 هفته از زمان جراحی امکان پذیر خواهد بود. نوع چهار ژنیکوماستی مربوط به حالتی است که پس از بزرگ شدن پستان مردانه هیچ گونه درمانی برای آن انجام نشده باشد. اگر اضافهوزن دارید، بهاحتمال زیاد چربی اضافی دارید که میتواند بافت سینه را بزرگ کند. پیش از رفتن به سراغ جراحی، پزشک چندین آزمایش را انجام میدهد و شاید حتی داروهایی را برای بیمار تجویز کند تا از بروز هرگونه بهبودی در وضعیت بیمار مطئن شود. اولین راه برای درمان ژنیکوماستی فهمیدن علت آن است که شما می توانید با مشاوران ما در تاپ کلینیک به صورت رایگان تماس بگیرید. 25 درصد از افرادی که دچار ژنیکوماستی هستند هنگامی که مورد آزمایش قرار می گیرند هیچ علل و مشکل زمینه ای در آن ها دیده نمی شود و این ها را در دسته ایدیوپانیک یا علت نامشخص طبقه بندی می کنیم. اگر بیمار تحت نظر یک تیم بیهوشی مجرب باشد دچار هیچ مشکلی نخواهد شد و حتی در بعضی مواقع همان روز می توانند مرخص شوند. جراحی سینه در این افراد جزو جراحی های مهم است زیرا علاوه بر حذف بافت پستانی زنانه باید ظاهر و فرمی مناسب بعد از جراحی ایجاد شود.

اگر کودک در همان سن های کودکی دچار نامتقارنی سینه هم باشد (یعنی یکی از سینه ها بزرگ تر از دیگری باشد )، نیاز به هیچگونه اقدامی نیست و باید صبر کنید تا بزرگ شود، در صورتی که همچنان سینه ها بزرگ باقی مانده باشد میتوان به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شد. مردان و پسران مبتلا به ژنیکوماستی گاهی اوقات در پستانهای خود دچار درد شده و یا اینکه از ظاهر خود احساس شرمساری و خجالت میکنند. افرادی که این نوع از ژنیکوماستی را دارند به دلیل عدم پیگیری دچار این عارضه شده اند. در این حالت ، به دلیل عارضه خفیف ، شکل پستان تغییر زیادی نمی کند و تغییر در اندازه پستان در مردان به طور قابل توجهی اتفاق نمی افتد و در ژنیکوماستی خفیف تر ، نوک پستان در ژنیکوماستی گرید ۱ مردان برجسته است. ژنیکوماستی (gynecomastia) عارضه ای است که باعث بزرگ شدن یا تورم بافت سینه ها در مردان می شود.

در نوجوانانی که علت بروز ژنیکوماستی، تغییرات طبیعی هورمونی در دوران بلوغ است، پزشک ممکن است هر ۳ یا ۶ ماه، معایناتی را انجام دهد تا از روند طبیعی برطرف شدن آن اطمینان حاصل کند. از آنجایی که ژنیکوماستی سرراستتر است، ابتدا از آن شروع میکنیم. در این صورت هنگام مراجعه ابتدا باید این بیماری های تشخیص داده شود و سپس درمانش آغاز شود. این بافت چربی، نرم است و به طور کلی با افزایش چشمگیر وزن در طول زندگی همراه است. همچنین طب سوزنی می تواند در رفع بزرگی سینه ی آقایان کمک کننده باشد و اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد. انجام عمل این نوع از ژنیکوماستی تا حدی پیچیده است و نیازمند پزشکی با تجربه در این زمینه است. چراکه ممکن است سینه های یک مرد به دلایل بسیاری از جمله چاقی یا دلایل ارثی بزرگ تر از حدی باشند که برای اندام یک مرد مناسب است. درجه یک: بزرگ شدن کوچک بدون اضافه پوست.