شغل عطاری【 0 تا 100 راه اندازی عطاری 】+راهنمای کامل

هفته نامه همشهری جوان – حامد مصداقی: در سال های گذشته کار عطاری ها رونق زیادی پیدا کرده است. در سال های نه چندان دور عطاری های بسیار کمی پیدا میشد و کمتر کسی مسیرش به عطاری ها میخورد اما در سال های اخیر عطاری ها رشد چمشگیری داشتند و در میان مردم بسیار محبوب شدند و این هم در نتیجه اطمینان مردم به طب سنتی عطاری حکاک اهواز است. سلام من سعید دینمحمدی هستم از آکادمی مشاغل , عطاری حاج محمد خوزستان اگه برای اولین بار هست که با سایت ما آشنا میشی می تونم اینطوری خودمون رو معرفی کنم که ما مجموعه ای هستیم که تو اون به افراد کمک می کنیم بهترین شغل و کسبوکار متناسب با خودشون رو پیدا کنند و اون رو راه اندازی یا تو اون مشغول به فعالیت بشوند.

اخگری رئیس گروه آزمایشات قانونی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه برخی از سازندگان داروهای گیاهی از چند گیاه در کنار سایر داروها استفاده می کنند، می افزاید: در کپسول های دست ساز چند پودر گیاهی به همراه قرص های مختلف از جمله ترامادول ترکیب شده و محصولی به دست می آید که مسمومیت دارویی را در پی خواهد داشت. انواع و اقسام دارو، دمنوش و شامپو برای رفع ریزش و سفیدی مو، داروهای رفع جوش و لک پوست، بلندی قد، ترک اعتیاد و البته برخی بیماری ها مانند دیابت و کبد چرب مواردی است که ویترین این مغازه ها را پوشانده در حالی که بنا به تاکید رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی فروش دارو در عطاری ها ممنوع است و عطاری ها به هیچ وجه حق ندارند داروی ترکیبی، دست ساز و یا کارخانه ای در عطاری ها توزیع کنند.

با وجود این اما همچنان بسیاری از مردم با بیمار شدن به جای مراجعه به پزشک و یا حتی رفتن به یک کلینک معتبر طب سنتی به سراغ عطار محله می روند تا برایشان نسخه بپیچد. امروزه هنوز هم مغازه های عطاری در شهرهای مختلف کشور ما وجود دارند. اگرچه این روزها بازار چاقی و لاغری حسابی سکه است و این موضوع کسب و کار بسیاری از مشاغل را رونق داده اما اگر از کنار یک عطاری عبور کنید در کنار عبارت درشت لاغری و عبارت کمی ریزتر چاقی می توانید انواع و اقسام دغدغه های امروزی مردم را بر روی ویترین این مغازه ها مشاهده کنید.

در این میان اما همچوم همیشه برخی مترصدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند . به طور مثال در داروهای گیاهی افزایش قوای جنسی، از ترکیب های نادرستی از جمله ترامادول استفاده می شود که مصرف آنها عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. وی در رابطه با داروهای گیاهی مورد استفاده برای بدنسازی نیز می گوید: در اغلب این داروها کورتن با دُز بسیار بالا ترکیب می شود که عوارض متعددی در پی دارد. وی در باره داروهای گیاهی ترک اعتیاد نیز به مواردی اشاره می کند که برخی از افراد در آستانه ترک کامل قرار داشتند اما با مصرف این داروها، عوارض بسیار شدیدی برای آنها مطرح شد چرا که در اکثر این داروهای گیاهی ترک اعتیاد شاهد ترک ترامادول با داروهای ضد افسردگی هستیم که این ترکیب می تواند مرگ فرد را در پی داشته باشد.