علل و راه های درمان بیماری حرکت

قهرمان

کارسیک ، هوایی ، یا دریایی – اکثر ما برخی از انواع بیماری های حرکتی (که از نظر بالینی سینتوز نامیده می شود) را در زمان های مختلف تجربه کرده ایم. این بیماری بیشتر در کودکان دو تا دوازده ساله و زنان شایع است ، اما هر کسی در هر سنی به آن مبتلا می شود. ماشین ها ، هواپیماها و قایق ها رایج ترین مکان ها هستند ، اما برخی از افراد می توانند بیماری حرکت را در آسانسور ، روی ترن هوایی ، در تاب ، بازی های واقعیت مجازی ، اسب سواری یا حتی فکر کردن در مورد آن تجربه کنند. معمولاً با احساس تهوع و به دنبال آن ترکیبی از عرق سرد ، استفراغ ، سرگیجه ، سردرد ، خواب آلودگی ، تحریک پذیری ، افزایش بزاق یا آروغ شروع می شود. و علائم می توانند در هر نقطه از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه داشته باشند.

علت بالقوه

با وجود اینکه بسیاری از افراد بیماری حرکت را تجربه می کنند ، اما به خوبی شناخته نشده است و علت آن ناشناخته است. از نظر تئوری ، این درگیری حسی یا ارتباط نادرست بین گوش داخلی ، چشم ها و سایر اعصاب حسی (سیستم های حس عمقی) در سراسر بدن شما ایجاد می شود. هنگامی که این سیستم ها پیام های متفاوتی را به مغز می فرستند ، اطلاعات متناقض خود را بیماری نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر سوار ماشین هستید ، چشم های شما ممکن است پیام هایی را در حال حرکت به مغز شما ارسال کند ، اما به دلیل نشستن ، گوش ها و ماهیچه های شما می توانند پیام هایی را ارسال کنند که حرکت نمی کنید. پیام های مختلف باعث می شود مغز دچار سردرگمی یا نامرتبی شود و علائم بیماری حرکت را ایجاد می کند.

راههای پیشگیری یا درمان

هیچ درمانی برای بیماری حرکت وجود ندارد ، اما پیشگیری یا ابتلا به علائم زودهنگام شدت آنها را به حداقل می رساند. این به شناسایی عوامل ایجاد کننده علائم شما کمک می کند و سپس اقدامات مختلفی را برای جلوگیری یا تسکین آنها انجام می دهد. برخی از داروهای درمانی بهتر از بقیه عمل می کنند. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد.

مسافرت: در صورت امکان ، رو به جلو در وسیله نقلیه باشید و به شیئی از راه دور نگاه کنید. از خواندن یا نگاه کردن به تلفن خودداری کنید. اگر وسیله نقلیه می چرخد ​​، سر خود را با پیچ بپیچانید. با باز کردن پنجره ها یا نشستن در نزدیکی دریچه های هوا هوای تازه دریافت کنید. دراز بکشید و اگر می توانید چشمان خود را ببندید. محل نشستن شما نیز اهمیت دارد. در ماشین ، صندلی راننده یا سرنشین جلو را امتحان کنید. در هواپیما: بخش بال. صندلی پنجره رو به جلو در قطار ، صندلی پنجره در اتوبوس و عرشه وسط بالای قایق. در یک کشتی تفریحی ، شما می خواهید یک کابین در جلو یا وسط ، نزدیک به سطح آب ، برای خواب و سپس گذراندن بیشترین زمان ممکن در عرشه بالایی برای فعالیت ها داشته باشید.

غذا و نوشیدنی: هیدراته ماندن و خوردن سبک غذا ایده آل است ، زیرا معده خالی یا پر می تواند علائم را بدتر کند. و اجتناب از غذاهای تند ، چرب و اسیدی توصیه می شود.

روغن ضروری: زنجبیل به طور سنتی برای تسکین بیماریهای حرکتی استفاده می شود. بسیاری از مردم روغن نعناع ، نعناع و مرکبات را مفید می دانند – به شکل روغن یا آب نبات سخت.

طب سوزنی و طب فشاری: مچ بندهای طب سوزنی و طب فشاری می توانند به جلوگیری یا به حداقل رساندن علائم بیماری حرکتی کمک کنند. درمان های طب سوزنی (معمولاً به صورت دوطرفه به نقاط فشاری PC 6 ، ST 36 و LI 4 داده می شود) به طور سنتی برای پیشگیری و به حداقل رساندن علائم بیماری حرکت استفاده می شود. مچ بندهای طب فشاری – که باعث تحریک یا الکترو تحریک نقطه طب فشاری PC 6 می شوند ، که در عرض سه انگشت در زیر مچ قرار دارد – معمولاً برای کمک به بیماری حرکت استفاده می شوند.

سازگاری یا سازگاری: بسیاری از تکنیکهای عادت در حال ظهور – از ردیابی بصری گرفته تا شبیه سازهای حرکت کامل – وجود دارد که می تواند بدن را برای کاهش یا از بین بردن علائم بیماری حرکت تطبیق دهد. این درمان ها تحریک حرکتی را ایجاد می کند که باعث بیماری حرکت می شود ، بنابراین به احتمال زیاد آنها حداقل ناخوشایند هستند. اما با تحریک مکرر در طول زمان ، بدن می تواند به گونه ای عادت کند که علائم بطور قابل توجهی کاهش یا از بین برود. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد گزینه ها را از طریق ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا فیزیوتراپیست خود بیابید.

داروسازی: آنتی هیستامین های بدون نسخه به طور گسترده ای برای پیشگیری و درمان علائم بیماری حرکت استفاده می شوند ، اگرچه مردم اغلب خواب آلودگی را که از عوارض جانبی آن است ، دوست ندارند. برای سایر گزینه های دارویی و موارد شدید بیماری حرکت ، داروهای تجویزی می تواند توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی مجاز تجویز شود.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاع رسانی است. این دارو جایگزینی برای مشاوره ، تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای نیست و هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد و هرگز نباید از توصیه های پزشکی خاص استفاده کرد. در حدی که این مقاله توصیه های پزشکان یا پزشکان را شامل می شود ، نظرات بیان شده نظرات متخصص ذکر شده است و لزوماً نمایانگر دیدگاه های گوپ نیست.