لوله کشی ساختمان و انواع لوله

در سالهای گذشته در سیستمهای لولهکشی ساختمانها از لولههای فلزی، سیمانی و بتنی استفاده میکردند، اما به مرور زمان به علت وزن بالا، نصب بسیار مشکل و تعمیر با هزینه بالا به فکر لولههای جدیدی به نام لولههای پلاستیکی (پلیمری) افتادند. لوله های آزبست سیمان و لوله های بتونی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارندالبته استفاده این نوع از لوله ها به دلیل مشکلات زیست محیطی و تعمیر و نگهداری پر هزینه رو لوله های سیملس بدون درز به انقراض است. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صباپروفیل، لولهها در ابعاد و اندازههای مختلف علاوه بر اینکه موجب آسانتر شدن ساخت وسایل میشوند، نسبت به میلههای توپر وزن کمتری نیز دارند.

جهت اتصال انشعابهای فرعی با قطرهای متفاوت نسبت به قطر لوله اصلی مورد استفاده قرار می گیرد . این بوشن از چدن ریخته شده و قطر دو سر آن متفاوت است و جهت اتصال دو لوله با قطرهای مختلف و در راستای هم مورد استفاده قرار می گیرد . ۵٫ عدم امکان نفوذ اکسیژن به لوله و جلویگری از لجن زدگی و تغییر رنگ آب .

در لوله کشیآب سرد و گرم مصرفی برای اتصال لوله ها به یکدیگر ، تغییر جهت دادن لوله ، انشعاب گیری و یا تبدیل قطر لوله از قطعاتی استفاده می نمایند که آنها را اتصالات یا وصاله می نامند . مقاومت بالا در برابر فشارهای انبساطی و ضربات شدید، هزینه پمپاژ کم، نصب و تست آسان، کارکرد مستمر در جریان هیدرولیک، مقاوم در برابر انفجار و حرکات زمین، قابلیت استفاده در سطح یا داخل زمین و تنوع در سایز از سایز 50 تا 2000 از جمله مزایای آنها می باشد. تاسیسات یکی از بخشهای مهم هر ساختمان بهشمار میآید و سیستم پیچیدهای دارد و برای انجام آن از انواع لوله آب ساختمانی با جنس و کیفیت مختلف استفاده میکنند که انتخاب هر یک از آنها به محل ساختمان و نوع به کارگیری آن بستگی دارد.

این وصاله تماماً از داخل دنده شده است به همین منظور می توان برای اتصال دو لوله یا دو وصاله که یک سر آنها از خارج دارای دنده است استفاده نمود . این وصاله در اندازه های تبدیلی گوناگون و به صورت دنده از داخل و روپیچ توپیچ تولید می شود . لولههای گالوانیزه درواقع همان لولههای فلزی است که برای محافظت از آنها در برابر مواد خورنده و سایش روی آنها را با پوششی از فلز روی پوشش میدهند. این نوع لولهها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده میشود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد لوله 3 اینچ بدون درز لطفا به بازدید از وب سایت ما.