نکات و توصیه هایی برای بهبودی پس از جراحی سینه

تصویر توسط کوئنتین مونگ

شما تشخیص داده شده اید. قرار است عمل سینه انجام دهید. گفتن این که این زمان پر استرس است، دست کم گرفتن حماسی است. برای کمک به آمادگی شما، از چند دوستی که پس از انجام جراحی‌های سینه خود – از جمله ماستکتومی و روش‌های ترمیمی – اطلاعاتی را به دست آورده‌اند، خواستیم تا با پزشکان، محصولات و روش‌های برنامه‌ریزی و بهبودی به اشتراک بگذارند. مثل همیشه، در مورد هر تصمیم درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

پیش جراحی

چهار چیز که باید در نظر داشته باشید

  1. سوالات خود را بپرسید، زیرا تصمیم گیری ساده نیست. یکی از دوستان گفت: «برای کمک به تصمیمات خود، از هر منبعی استفاده کنید و با پزشکان، دوستان و خانواده صحبت کنید. بخش‌های مختلف درمان‌ها بسیار تخصصی هستند. در مورد آنچه که سایر متخصصان می گویند با متخصصان صحبت کنید و پیش بینی من در طول راه چیزهایی را از متخصصان سرطان، یک تکنسین ماموگرافی و یک رادیولوژیست دریافت کردم. یک مددکار اجتماعی در ساعت یازدهم به رفع نگرانی های من کمک کرد: آیا باید ماستکتومی دوطرفه با بازسازی انجام دهم یا نه؟

  2. جراحی سینه ممکن است منجر به قطع شدن اعصاب نوک سینه ها شود از دست دادن حس و تحریک در هنگام لمس نوک سینه ها. یک زن گفت: «جراحم گفت که او اعصابش را قطع می‌کند و من احساسم را از دست می‌دهم، اما دوباره احساسی در نوک سینه‌هایم پیدا کردم.» از جراحان در مورد نتایج احتمالی سوال کنید.

  3. به ما گفته شد، “شما گزینه هایی برای بازسازی خواهید داشت. می تواند پیچیده شود. مطمئن شوید که اندازه ای که انتخاب می کنید همان چیزی است که می خواهید، نه آنچه شریک زندگی شما می خواهد.”

  4. کمک بگیرید استرس و اضطراب در مورد تصمیم گیری و جراحی. فردی که سال ها پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، می گوید: “من یک مدیتیشن هدایت شده پیدا کردم که به اضطراب قبل از جراحی کمک کرد تا بتوانم آرام تر وارد عمل جراحی شوم.” بسیاری از مراکز پزشکی آموزش آنلاین یا مدیتیشن های هدایت شده ضبط شده را ارائه می دهند.

تمرین‌کنندگان

اگرچه این جامع نیست، اما فهرستی از چند پزشک منتخب است که دوستان ما با موفقیت با آنها کار کرده اند.

  • در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در شهر نیویورک، Alexandra Heerdt، MD، MPH، FACS، برای ماستکتومی، و Joseph Disa، MD، FACS، برای بازسازی سینه توصیه می شود.

  • در Weill Cornell Medicine در شهر نیویورک، Mia Talmor، MD، FACS، برای بازسازی سینه توصیه می شود.

  • در مرکز بازسازی سینه در شهر نیویورک، جاشوا لوین، MD، فقط بازسازی سینه را انجام می دهد. هیچ چیز دیگر.

  • در شهرستان مارین، کالیفرنیا، خشایار محبعلی، MD، برای بازسازی سینه توصیه می شود.

  • در لس آنجلس، کوین برنر، MD، FACS; باربارا هیدن، دکتر. و Steven Teitelbaum، MD، برای بازسازی سینه و سایر جراحی های پلاستیک توصیه می شوند.

بعد از جراحی

با شفا چه انتظاری داریم

  • عادت کردن به ایمپلنت ممکن است زمان ببرد – حتی یک یا دو سال. تجربه هر فرد منحصر به فرد است، بنابراین در مورد زمان بهبودی کافی حدس نزنید.

  • یکی از دوستان توضیح داد: “توصیه من مبتنی بر ماستکتومی به همراه بازسازی با گسترش دهنده ها است.” از نظر ذهنی خود و زندگی‌تان را آماده کنید: بچه‌ها، تعهدات، و غیره. تقریباً نه ماه تا یک سال طول کشید تا به دلیل ماستکتومی، سپس گسترش، جراحی دوم، و بهبود و تقویت نهایی، تا حدودی طبیعی بود. دیگران سریعتر برگشتند، اما بهتر است برای مدت طولانی تر برنامه ریزی کنید و سریعتر بهبود پیدا کنید!»

  • برای برخی افراد، یکی از سخت ترین بخش های بهبودی پس از جراحی، درخواست کمک است. سعی کنید به یاد داشته باشید که اگر دوستی از شما کمک می خواهد، می خواهید فرصتی برای حمایت از او داشته باشید.

لباس پوشیدن بعد از جراحی

  • پس از جراحی سینه، شما می خواهید شل و راحت باشد لباس هایی که می توانید وارد آن شوید یا جلویش ببندید. شما نمی توانید دست های خود را بالای سر خود ببرید، بنابراین بدون پیراهن کش ورزشی.

  • شما نیاز دارید چیزی برای نگه داشتن کیسه هایی که زهکشی را جمع می کنند از محل جراحی برخی داشتن لباس یا تجهیزات مخصوص برای نگه داشتن کیسه های زهکشی مفید بود. دیگران با لباس های گشاد و محلول های کیسه زهکشی ارائه شده توسط تیم پرستاری خود خوب بودند. یکی از زنان گفت: «به دلیل تخلیه، چند هفته تاپ های گشاد، راحت و بدون آستین پوشیدم، چیز خاصی نیست.

  • بادامک‌های Amoena برای ماستکتومی‌های دوبل دارای مکان‌هایی برای قرار دادن درن‌ها هستند. در نهایت به مدت دو تا سه هفته هر روز آنها را پوشیدم. یکی از دوستانش گفت: چهار تا شش هفته اول وارد آنها خواهید شد. کیسه کیسه‌دار روی کمربند نرم، جایگزینی برای یک گلدان مخصوص، به عنوان یک راه راحت برای جمع‌آوری مایع زهکشی ذکر شد.

به دلیل تورم و حساسیت بعد از جراحی، شما باید یک سوتین نرم با زیربند پهن، پوشش کامل و بدون سیم داشته باشید.

  • از جراح خود بپرسید که آیا بعد از جراحی به یک سینه بند مخصوص نیاز خواهید داشت و آیا او آن را تهیه خواهد کرد یا خیر. پس از جراحی ترمیمی، یکی از دوستان توصیه کرد: «سوتین های خوب بعداً می آیند. در حال حاضر، شما به حمایت نیاز دارید تا دختران را در موقعیتی قرار دهند که قرار است باشند.” او سوتین جن را دوست داشت. ما این سوتین پنبه ای ارگانیک را از فروشگاه Comfort پیدا کردیم. AnaOno یک گزینه برای بسته شدن از جلو در مودال گرد و غبار ایجاد می کند، پارچه ای نرم که از درختان راش به دست می آید و تاثیر محیطی کم دارد.

برای راحتی و خواب بعد از جراحی

اگر حیوانات خانگی دارید، آنها را از بدن خود دور نگه دارید. اگر بچه های خردسال دارید، با آنها صحبت کنید که چگونه باید با شما مهربان باشند.

  • داروهای ضد درد (از جمله اکسی کدون، هیدروکودون، فنتانیل، ترامادول، کدئین و مورفین) اغلب یبوست دارند. اصطلاحی برای آن وجود دارد: یبوست ناشی از مواد افیونی. با تیم مراقبت خود در مورد رژیم غذایی و یبوست زودتر مشورت کنید تا آماده شوید. (برخی از مردم آلو خشک را مفید می دانند.) اگر یبوست شدید است، در مورد تنقیه پاک کننده بپرسید که می تواند مدفوع سفت شده در قسمت پایین روده بزرگ را نرم کند. تنقیه از آبیاری کولون متمایز است که تهاجمی تر است و مزایای ثابت شده ای ندارد.

  • برای کمک به خواب، به ما گفتند: «بالش بدن یک خرید کلیدی است برای کسانی که به پهلو می خوابند که باید به پشت باشند. بدون آن نمی توانستم از پس آن بر بیایم.» ما این بالش کامل از Essentia را پیدا کردیم که با روکشی از پنبه ارگانیک ساخته شده و با مخلوطی از فوم لاتکس خرد شده و فوم حافظه پر شده است. این بالش در کارخانه GOLS و GOTS Essentia ساخته شده است.

  • چند دوست به گزینه دیگری قسم خوردند: مجموعه ای از بالش های گوه ای. “روی یک بالش گوه ای خوابیدم برای حدود یک ماه این یک نجات دهنده بود.

  • به سختی می‌توانم از رختخواب بیرون بیایم و بروم و برای اینکه چند هفته به میز خوابم برسم، یک میز تلویزیونی که با بطری آب کنار تختم نگه داشتم، هدفون برای گوش دادن به موسیقی و ریموت تلویزیون گرفتم. اگر به دنبال سریال جدیدی هستید، البته پیشنهاد می کنیم سکس، عشق و گوپ. و برای خواندن ایده ها، به کلوپ کتاب گوپ سر بزنید.

حمایت های تغذیه ای

  • یک سوال منحصر به فرد در مورد سرطان سینه مطرح می شود. آیا اجتناب از غذاهای گیاهی حاوی ترکیبات ضعیف مرتبط با استروژن ضروری است؟ این یک سوال برای پزشک شما است. اطلاعاتی در مورد تحقیقات مربوط به غذاهای سویا در این ستون گوپ پیدا خواهید کرد.

برخی از مواد مغذی که اهمیت ویژه ای برای بهبود بافت دارند عبارتند از پروتئین، ویتامین های A و C، روی و مس و ممکن است چندین برابر بیشتر از حد معمول باشد.

دوره بهبودی پس از حاد

  • هنگامی که دوره حاد پس از عمل جراحی ماستکتومی و جراحی نهایی ایمپلنت را پشت سر گذاشتید، یک فیزیوتراپیست برای داشتن دامنه کامل حرکت بسیار مهم است یکی از دوستان گفت و کمک به تمام احساسات فیزیکی غیرعادی. “کار عملی توسط یک حرفه ای به شما کمک می کند تا زودتر به بدن خود بازگشته باشید.” امی شیپسز، فیزیوتراپیست دارای گواهی در تشخیص و درمان مکانیکی، مانند آلیسون اسوالد، دکتر فیزیوتراپی و متخصص بالینی سلامت زنان دارای گواهی هیئت مدیره، بسیار توصیه شد.

  • لیزا لویت گینزلی، درمانگر لنف ادم معتبر دوره های آنلاین را در این زمینه ارائه می دهد ماساژ لنفاوی و همچنین جلسات مجازی درمانی. شما می توانید در مورد فواید ماساژ لنفاوی بخوانید و نکاتی را در مورد نحوه انجام آن در مصاحبه ما با Gainsley دریافت کنید.

خود ماساژ مخصوصاً برای جای زخم توصیه می‌شود، تا جایی که ممکن است با استفاده از روغن‌ها یا کرم‌ها.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این جایگزینی برای توصیه های پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان نیست و هرگز نباید برای توصیه های پزشکی خاص به آن اعتماد کرد. تا جایی که این مقاله حاوی توصیه های پزشکان یا پزشکان است، نظرات بیان شده نظر متخصص مورد اشاره است و لزوماً بیانگر دیدگاه گوپ نیست.