کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

هارد های قابل استفاده بر روی سرور های اچ پی با توجه به ویژگی هایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم میشوند . این قطعه به عنوان یکی از بزرگترین قطعات کامپیوتری بوده و با استفاده از آن تمامی اطلاعات صوتی، تصویری و برنامه ای ذخیره سازی می شود. یکی از نکاتی که در تجهیزات سرور باید به آنها توجه کرد، دمای فعالیت قطعات و اجزاء می باشد. نسل های جدید تجهیزات کامپیوتری باعث شده است تا به سرعت قطعات و تجهیزاتی تولید شوند که به روز بوده و قابلیت های جدید بیشتری داشته باشند که این محصول از انواعی است که ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارد. این هارد سرور یکی از هاردهای قوی تولید شده اچ پی است که با نسل های مختلف سرورهای گروه اچ پی از جمله پرولیانت، آپولو و چند نمونه دیگر سازگاری دارد. بازطراحی کیس سرور DL380 G9 باعث شده تا این سرور اچ پی انعطاف بیشتری داشته باشد و امکان پیکربندی جدید HPE Universal Media Bay با ۸ تا ۲۴ هارد درایو SFF و ۴ تا ۱۲ هارد درایو LFF را در کنار NVMe و درایوهای پشتی اضافه، فراهم کرده است.

در کنار همه اینها از ۱۲ درایو LFF نیز پشتیبانی میشود و اگر نخواهید در قسمت پشتی از رایزر دومی استفاده کنید، میتوانید یک Cage اضافه کرده و تعداد هاردها را به ۱۵ عدد برسانید. در نسل هفتم همین مدل سرور، iLO نسخه ۳ به کار گرفته شده است. سرور بلید اچ پی مدل ProLiant BL460c از نسل G9 محبوبترین سرور بلید دنیا میباشد. قیمت این نسل از 20 میلیون به بالا میباشد. هارد دیسک های SAS برای کاربردهایی در نظر گرفته شده اند که در آن سرعت و دسترسی بالا نگرانی های اصلی هستند.در درایوهای SAS متوسط زمان بین شکست (MTBF) به طور کلی حدود ۱٫۲ میلیون ساعت است. سرورها نیز با توجه به کارکرد آنها به طور قطع نیازمند هاردهای بسیار قوی می باشند تا به صورت مداوم و پیوسته، کار نمایند. هارد سرور اچ پی مدل 1.2TB SAS Enterprise 10K SFF در محدوده دمایی 10 تا 35 درجه سانتیگراد قابل فعالیت می باشد.

پیشنهاد میکنم در تکمیل این مبحث مقاله “مقایسه هارد درایوهای ssd و hdd” را مطالعه کنید. فایل دانلود شده را با ۷-Zip باز کنید و فایل FreeNAS IMG را روی دسکتاپ خود کپی کنید. همین موضوع نشان از آن دارد که شرکت اچ پی در زمینه محصولات شبکه ای خود به مشتریان و کاربران این اطمینان را می دهد که محصول برای یک سرور قوی با طول عمر بالا ساخته شده است که هارد سرور اچ پی مدل 1.2TB SAS Enterprise 10K SFF نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. قدرت خواندن و نوشتن سریع و استفاده از داده های ذخیره شده در این هارد سرور بسیار بالا بوده و کمتر از 15 دقیقه تمام فضای ذخیره سازی قابل رصد می باشد. هارد سرور اچ پی مدل 1.2TB SAS Enterprise 10K SFF می تواند در هر ثانیه 12 گیگابیت را انتقال دهد که سرعت انتقال داده آن بالا است. این نوع درایوها ، قادر به انتقال ۱۵۰ مگابایت در ثانیه بوده و این میزان در سالیان آینده به مرز ۶۰۰ مگابایت در ثانیه خواهد رسید . دراین پست به بررسی مشخصات هارد 1 ترابایت sata و راهکارهایی که برای خرید هارد 1 ترابایت sata باید در نظر داشته باشیم را بررسی می کنیم.

در حالت کلی باید گفت که درایوهای SATA برای ارائه حجم زیاد بهتر عمل میکنند اما عملکردی بسیار مناسب ندارد. 6. و در آخر اینکه این نسل دارای اسلات PCIe میباشد. هارد های SATA که نسل بعدی دیسک های سخت هستند در اواخر سال 2002 وارد بازار شدند. در یاقوت سرخ ما همکاری خودمان را خرید و فروش سرور hp و یا سایر محصولات با مشتریان شروع میکنیم و این همکاری با ارائه اطلاعات جامع، همکاری فنی و ارائه خدمات مهندسی ادامه پیدا میکند. همچنین میتوانید با مرو مقاله “راهنمای خرید هارد” به مقایسه ی انواع هارد سرور موجود در ایران بپردازید. در نتیجه امنیت و ارتقاپذیری را پشتیبانی میکند. این سرور از رم های نوع DDR4 (مانند رم سرور 16GB DDR4 2133 HP) پشتیبانی میکند. زیرا با این کار قابلیت اطمینان و افزونگی ایجاد شده و به شما این امکان را می دهد تا RAID ایجاد کنید و سرعت خواندن / نوشتن را افزایش دهید یا برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، یک درایو پشتیبان تهیه کنید. و در ادامه Actuator داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز ارسال می کمد تا مورد پردازش قرار بگیرند. درایوهائی كه از اینترفیس های سریال ATA ( در مقابل اینترفیس های موازی ) استفاده می نمایند ، بتدریج متداول می گردند .از اینترفیس های فوق در مواردیكه با مشكل سرعت در ارتباط با اینترفیس های موازی برخورد می شود ، استفاده می گردد(اینترفیس های سریال ATA مشكل كمبود سرعت را برطرف می نمایند) .

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مشخصات هارد سرور hp.