10 کرم مرطوب کننده صورت و بدن از بهترین مارک های 2021

توجه نمایید که در صورت نشستن صحیح صورت، محصولات مرطوب کننده و آبرسان نمیتوانند به شما کمکی کند پس سعی کنید که حتما قبل از استفاده از این محصولات صورت خود را با دقت زیاد و به صورت کاملاً تمیز بشویید بعد از آن میتوانید از انواع مختلف محصولات مرطوب کننده و آبرسان روی پوست صورت و یا دست های خودتان استفاده کنید. در حالیکه این باور کاملا اشتباه است و میتواند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برساند. پوست انسان از سه لایه تشکیل می شود که محتوای آب موجود در لایه های زیرین آن تقریبا ۷۰ % و در لایه شاخی پوست که از سلول های مرده تشکیل شده در حدود ۳۰ – ۱۰ % می باشد.

از نظر علمی ثابت شده که کرم مرطوب کننده نیتروجینا در عرض 24 ساعت رطوبت را تا عمق لایه ی دهم پوست می برد. در حالت طبیعی آب از لایه های عمقی پوست به طرف لایه های سطحی حرکت کرده و در نهایت از سطح پوست تبخیر می شود. عوامل مانند هوای گرم و خشک , شستشو , در مورد کرم مرطوب کننده افزایش سن و برخی از بیماری ها موجب تشدید TEWL یا تبخیر پوستی می شوند. محصولات مرطوب کننده از راه های مختلفی موجب حفظ و نگهداری رطوبت پوست می شوند اما بطور کلی یا پوشاننده هستند که با ایجاد سد پوستی موجب کاهش تبخیر رطوبت پوست می شوند و یا جاذب الرطوبه هستند که با رساندن آب و رطوبت به سلول های پوستی موجب مرطوب شده پوست می شوند و یا نرم کننده هستند.

کرم های مرطوب کننده شامل ترکیبات مختلفی مانند نرم کننده ها، پوشاننده ها و مواد جاذب رطوبت می باشند. کرم های مرطوب کننده با جایگزینی چربی های پوستی و دیگر ترکیبات موجب بهبود و ترمیم لایه شاخی پوست و در نتیجه باعث کاهش ازدسـت دادن آب پوسـت می شوند. اما استفاده زیاد از شویندههای نامناسب، قرار گیری در هوای خشک، تغذیه نامناسب و سبک زندگی ناسالم نیز در ایجاد پوست خشک موثر میباشند. کرم مرطوب کننده قوی سالوویتو بالای یک سال مخصوص پوست های حساس می باشد .

شما میتوانید بهترین مارک مرطوب کننده بدن را به صورت اورجینال از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست به سادگی تهیه کنید. که فاقد مواد شیمیائی و ترکیبات پارابن،النولین،مواد صابونی ،اسید استئاریک،وازلین،الکل ، فتالت ،فنوکسی اتانول، عطر و دارا بودن pHمناسب ،یک محصول بیخطر برای کودک دلبند شما محسوب می شود .