3 دستور غذا – و داستانهای بیشتر – از انجیر رسیده

3 دستور غذا - و داستانهای بیشتر - از انجیر رسیده
قهرمان

عکس سر

کتاب آشپزی یاسمین خان چیزی فراتر از کتاب آشپزی است. بله ، دستور العمل ها استثنایی هستند و عکاسی خیره کننده است. اما تجربه خان به عنوان روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر به او یک لنز متمایز به عنوان نویسنده کتاب آشپزی می دهد: او از غذا برای اتصال خوانندگان خود به مکانهایی که در مورد آنها می نویسد استفاده می کند. انجیر رسیده، آخرین کتاب او ، در بخش هایی مانند سوپ ، سالاد ، غذاهای اصلی تنظیم شده است ، اما بخش هایی نیز برای مناطق مختلف وجود دارد. هر یک داستانهای شخصی از افرادی را که در آنجا زندگی می کنند بیان می کند. او تقاطع های سیاست ، تاریخ ، فرهنگ و غذایی را که با هر قسمت از زندگی همراه است ، جشن یا فاجعه بار ، لمس می کند. خود خان در تقدیم خود این را به بهترین نحو بیان می کند: “این کتابی در مورد تاب آوری روح انسان است.”

  1. کتابهای اول و دوم او به ترتیب بر غذاها و داستانهای فارسی و فلسطینی تمرکز داشتند و این سومین کتاب او شامل کشورهایی در کریدور مهاجرتی شرق مدیترانه است: ترکیه ، یونان و قبرس. “غذای مهاجرت نماد بیش از مواد اولیه است. این نشان دهنده ارتباطات ، اصل و نسب خانواده ، احساس امنیت است. ” با حرکت مردم ، دستور العمل ها بر اساس آنچه در دسترس است تکامل می یابند و با خلاقیت و تدبیر ، ما از طریق غذا ارتباطات معناداری با فرهنگ خود برقرار می کنیم.

  2. انجیر رسیده: دستورها و داستانهایی از ترکیه ، یونان و قبرس

    یاسمین خان
    انجیر رسیده: دستورها و داستانهایی از ترکیه ، یونان و قبرس
    کتابفروشی ، 32 دلار

    خرید کن

  3. اگر تازه با طعم های مدیترانه شرقی آشنا شدید ، می خواهید برخی از مواد اولیه انبار را ذخیره کنید تا همه لذت های این کتاب را بپزید. خان چند نکته ضروری را برای شروع پیشنهاد می کند: اول ، ملاس انار – شربت ترش و شیرین که در پانسمان ، خورش ها و دسرها استفاده می شود. برخی از مواد معطر مانند پاپریکا شیرین و پونه کوهی فلفل دار. سماق از ترش ، انواع توت های خشک شده تهیه می شود و حالت سفتی و تندی سرکه یا مرکبات را به صورت پودر فراهم می کند. پل بیبر ، که به فلفل حلب نیز معروف است ، گرمای ملایم ، میوه ای و تقریبا شیرینی می دهد. خان می گوید: “اگر چنین چیزی دارید ، می توانید بیشتر دستور العمل ها را در کتاب آشپزی تهیه کنید.” اما او همچنین آزمایش و ریفینگ را تشویق می کند. “من به دستور العمل ها به عنوان نقشه ها فکر می کنم و دستور العمل های خوب سازگار هستند.” او سه دستور غذا برای لذت بردن ، سازگاری و افزودن به داستان غذای شما به اشتراک گذاشت.

  • گوجه فرنگی و نعناع (بسته بندی برگ)

    گوجه فرنگی و نعناع (بسته بندی برگ)

    “در سالهای طولانی خوردن برگ های انگور پر شده ، این نسخه قبرسی که با گوجه فرنگی آلو و نعناع ساخته شده بود ، ممکن است مورد علاقه من باشد. کار فیزیکی چاشنی و رول کردن را از دست ندهید ، زیرا تهیه آنها بسیار ساده است و این فرآیند کیفیت مراقبه ای نیز دارد ، بنابراین توصیه می کنم در زمان استرس دسته ای تهیه کنید. (من آنها را بارها و بارها در اولین هفته های قرنطینه COVID-19 ساختم ، اما این یک داستان دیگر است.) من بزرگ نشدم و یاد گرفتم که چگونه برگ های انگور شکم پر بسازم ، بنابراین برای آنها کمی ترسناک به نظر می رسید. خوشبختانه ، در طول نوشتن این کتاب ، فکر می کنم بالاخره آن را ترک کردم. ترفندها این است که برگها را زیاد پر نکنید ، آنها را محکم بچرخانید و با اطمینان کامل به هر کدام نزدیک شوید.

    “به من نشان داده شد که چگونه می توان آنها را با معلم یوگا ، چیزه یالکن و مادربزرگش ، ناهیده کوکرو لو ، تهیه کرد. ما نیمی از مخلوط را داخل گل کدو سبز ریختیم و اگر فرصتی پیدا کردید که از مقداری استفاده کنید ، آن را به شدت توصیه می کنم. در غیر این صورت ، تقریباً در هر فروشگاه خاورمیانه یا مدیترانه ای می توانید برگ انگور آب نمک شده پیدا کنید. این دستور بسته به اندازه برگها 30 تا 35 دلار تهیه می کند و من دوست دارم آن را با ماست ساده غلیظ در کنار آن سرو کنم. دلمه حدود سه روز در یخچال و در ظرفی سرپوشیده خوب نگهداری می شود. من اغلب آنها را در یک قابلمه با یک قطره آب گرم می کنم تا اگر در یخچال قرار گرفته اند ، سردشان کنم. ” – خان

    دریافت دستور العمل

  • انار و مرغ سماق

    انار و مرغ سماق

    “این یک دستور پخت آسان ورق مرغ است که با الهام از وعده غذایی من در ریم ، رستورانی در جزیره یونانی لسوس ، توسط محمود تالی اداره شده است. محمود یک نیروگاه قدرت است و وقتی او را ملاقات کردم ، او زمان خود را بین داوطلب شدن در یک مرکز اجتماعی محلی و اداره این رستوران تقسیم می کرد. محمود ، یک پزشک سوری که موفق شد از جنگ فرار کند ، پس از پناهندگی در جزیره گرفتار شد و به زودی تمام تلاش خود را برای کمک به ارائه خدمات برای تازه واردان به لسوس به کار بست. ریم غذاهای سنتی سوری را برای گردشگران گرسنه ، داوطلبان ، افراد محلی و پناهندگان سرو می کند و این یکی از غذاهای مورد علاقه من در منو بود ، یک پای مرغ برشته چسبناک که می تواند زودتر از موعد میل شود و کمی قبل از غذا در فر قرار داده شود. به اگر نمی خواهید از ران مرغ استفاده کنید ، این نیز با یک مرغ کامل ، که به هشت قسمت متصل شده است ، کار می کند. ” – خان

    دریافت دستور العمل

  • بلغور تند در فنجان های کاهو (Kisir)

    بلغور تند در فنجان های کاهو (Kisir)

    “اگر مانند من از غذایی که می توانید با دستان خود بخورید لذت ببرید ، از جمع آوری و خوردن این بسته های سالاد لذت زیادی خواهید برد. منشاء آن از جنوب شرقی ترکیه است ، جایی که از ملاس انار برای افزودن طعم شیرین و ترش به غذا استفاده می شود ، این غذا را می توان از یک کاسه بزرگ سالاد سرو کرد ، یا می توانید قاشق های آن را داخل برگ های کاهو قرار دهید که به نظر من ، کمی زرق و برق به مهمانی می بخشد. به طور سنتی یک خمیر فلفل تند معروف به biber salçası به kısır اضافه می شود. می توانید آن را در فروشگاه های مواد غذایی ترکیه یا به صورت آنلاین پیدا کنید. با این حال ، این بسیار ضروری نیست و همیشه می توانید با استفاده از تکه های شیلی سطح حرارت را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید. به عنوان بخشی از پهن ماهی یا در کنار گوشت یا ماهی کبابی سرو کنید. ” – خان

    دریافت دستور العمل

امیدواریم از کتاب توصیه شده در اینجا لذت ببرید. هدف ما این است که فقط چیزهایی را که دوست داریم و فکر می کنیم شما نیز دوست دارید پیشنهاد دهیم. ما همچنین شفافیت را دوست داریم ، بنابراین ، افشای کامل: اگر از طریق پیوندهای خارجی این صفحه خرید کنید ، ممکن است سهم فروش یا سایر غرامت ها را جمع آوری کنیم.