6 راه برای بهینه سازی سلامت روده

نیازی به خجالت در مورد سلامت روده نیست. ممکن است گهگاه نیاز به مطالعه حرکات روده شما داشته باشد ، اما شامل تمریناتی ساده و دلپذیر نیز می شود ، مانند افزودن غذاهای گیاهی بیشتر به رژیم غذایی و دوچندان شدن عشق به کیمچی. و هنگامی که آماده مشارکت کابینت دارو هستید ، مکمل های موثری وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

1

گیاهان بیشتری بخورید

پری بیوتیک ها فیبرهای محلول هستند که از میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا ، آجیل و غلات کامل به دست می آیند. آنزیم های گوارشی شما نمی توانند فیبرها را تجزیه کنند ، بنابراین در امتداد دستگاه گوارش به روده بزرگ شما حرکت می کنند. در اینجا ، باکتری ها شروع به خوردن پری بیوتیک ها می کنند و از آنها به عنوان انرژی استفاده می کنند تا بتوانند رشد کنند و همچنین از سلامت روده و عملکرد سد روده پشتیبانی می کنند.

گیاهخواران و گیاهخواران تمایل دارند رژیم های فیبر بالایی داشته باشند و مطالعات نشان داده است که این رژیم ها همچنین می توانند مزایای میکروبیوم را ایجاد کنند: امکان توسعه جمعیت متنوع تری از میکروب های روده. علاوه بر این ، رژیم های گیاهی با فیبر زیاد و گیاه خواری رشد گونه های میکروبی را تشدید می کند که فیبر را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تبدیل می کنند. بسیاری از این SCFA ها نقش مفیدی دارند – از جمله آنها ، توانایی حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن و تنظیم سلامت روده ها است.

ما اخیراً راهنمای برخی از بهترین و محبوب ترین دستور العمل های گیاهی خود را تهیه کرده ایم (شامل نان ترد آرد نخودچی که ما را به یاد پیتزای مرغ BBQ می اندازد). برای دریافت بیشترین پری بیوتیک ها از صبحانه ، ناهار و شام ، از آنجا شروع کنید.

سوپ کدو حلوایی و باترنوت خامه ای

سوپ کدو حلوایی و باترنوت خامه ای


2

پروبیوتیک مصرف کنید

در حالی که آنها اغلب از انواع باکتری های مشابه باکتری های موجود در میکروبیوم تشکیل شده اند ، پروبیوتیک ها فرهنگ های زنده و فعال هستند که در یک مرکز برای اهداف خاص تعدیل میکروبیوم طبیعی بدن رشد می کنند. شما اغلب آنها را در کپسول ها پیدا می کنید. برخی از آنها نیاز به تبرید دارند. بقیه قفسه پایدار هستند. انواع میکروب های موجود در مکمل پروبیوتیک متفاوت است. اگر پروبیوتیک ها را با هدف خاصی مصرف می کنید ، نوع مصرف آن اهمیت دارد: مانند میکروب هایی که به طور طبیعی در روده شما یافت می شوند ، میکروب های موجود در پروبیوتیک ها عملکردهای متفاوتی را در بدن انجام می دهند.

میکروب های موجود در پروبیوتیک ها گذرا هستند ، به این معنی که از بدن عبور می کنند و معمولاً مستعمرات دائمی در روده را تشکیل نمی دهند. به همین دلیل است که مصرف مداوم پروبیوتیک ها مهم است – پروبیوتیک هایی که امروز مصرف می کنید به مدت طولانی باقی نمی مانند.

  1. goop Wellness Gut Microbiome Superpowder goop ، 55 دلار/50 دلار با اشتراک

    goop Wellness
    ابرقدرت میکروبیوم روده
    goop ، 55 دلار/50 دلار با اشتراک

    خرید کن

اگر به دنبال یک پروبیوتیک هستید که عملکرد روده سالم را در نظر داشته باشد ، فوق العاده پودر گوشت Wellness Gut Microbiome را در نظر بگیرید. این با 10 میلیارد CFU از یک سویه پروبیوتیک واحد فرموله شده است ، لاکتوباسیلوس دلبروکی 299v (LP299V®) ، که در مطالعات بالینی برای ارتقاء سلامت و عملکرد گوارش نشان داده شده است ، از جمله حمایت از ناراحتی های گوارشی گاه به گاه ، نفخ و منظم بودن. در دمای اتاق ثابت است ، بنابراین نیازی به تبرید نیست. و به شکل پودر مناسب است که با اسموتی ، قهوه سرد یا یک لیوان آب ترکیب می شود. این ابر پودر همچنین حاوی پری بیوتیک ها ، آنزیم های گوارشی برای کمک به هضم درشت مغذی ها ، L- گلوتامین و کنسانتره آب آلوئه (که به طور سنتی برای اثرات آرامش بخش آن استفاده می شود) است تا عملکرد بهینه روده شما را حفظ کند.*

3

غذاهای تخمیر شده بخورید

آنچه بدون عارضه – و در این مرحله تقریباً مسلم نیست – این است که استفاده از فرهنگ های زنده در رژیم غذایی شما می تواند یک مزیت باشد. خوردن منظم غذاهای تخمیر شده مانند ماست ، کفیر ، کلم ترش و کیمچی می تواند از روده سالم حمایت کند.

شما می توانید یک قوطی کیمچی را در خواربارفروشی بردارید – معمولاً آن را در یخچال می بینید و قفسه هایی با غذاهای اصلی گیاهی مانند توفو و تمپه به اشتراک می گذارید – اما ساختن کیمچی به تنهایی پروژه ای است که ارزش تلاش را دارد. این کار دشواری نیست ، اما مدتی طول می کشد – توصیه می کنیم برخی از دوستان خود را برای مهمانی کیمچی دعوت کنید و یکی از سه دستور پختی را که از یکی از طراحان باورنکردنی غذاهایمان ، کارولین هوانگ آموخته ایم ، تهیه کنید.

4

عوامل محرک رژیم غذایی را بشناسید

ما مدت هاست با این واقعیت آشنا هستیم که یک میلک شیک وانیلی فوق العاده خامه ای می تواند ما را مستقیماً به دستشویی بفرستد و دهه گذشته نشان داد که عدم تحمل گلوتن بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصور می کردیم شایع است. اما مقدار زیادی از غذاهایی که می توانند باعث ناراحتی های گوارشی شوند ، تحت بررسی قرار نمی گیرند ، بنابراین اغلب توسط افرادی که از آنها تأثیر می گیرند ، از بین می روند. رژیم حذف کوتاه مدت-که در آن مجموعه ای از عوامل محرک احتمالی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید و به آرامی آنها را مجدداً معرفی می کنید تا ببینید چه واکنشی از آن ناشی می شود. بدن شما – می تواند به شما در تعیین غذاهایی که ممکن است به خاطر روده خود از آنها اجتناب کنید ، کمک کند. (گفته می شود ، دریافت رژیم غذایی مورد نیاز در حین رژیم حذف می تواند مشکل باشد. بهتر است با کمک متخصص تغذیه ثبت نام کنید.)

از آنجا که رژیم حذف مستلزم حذف موقت غذاهایی است که ممکن است معمولاً در وعده شام ​​داشته باشید ، دنبال کردن این سوال را مطرح می کند که در این بین چه چیزی بخورید. هر ماه ژانویه ، هنگامی که سم زدایی سالیانه خود را سالانه انجام می دهیم ، مدیر غذا ، کیتلین ، مجموعه ای از دستور العمل های عاری از محرک های غذایی معمول ، از جمله لبنیات ، گلوتن ، ذرت ، شب نشین ، سویا ، شکر تصفیه شده ، صدف ، برنج سفید ، را آماده می کند. تخم مرغ ، کافئین و الکل. ما دستور العمل های تمیز او را دوست داریم زیرا آنها هرگز احساس نمی کنند که ما از چیزی دست کشیده ایم – فقط از همه چیزهای خوب استقبال می کنیم.


5

بطور کامل بجوید

همانطور که گردا اندمان ، مدیر ارشد علوم و تحقیقات ما ، به ما یادآوری می کند ، تعداد کمی از مردم غذای خود را به طور کامل می جوند و این می تواند برای هضم غذا مشکل ساز شود. اندمان خاطرنشان می کند: “جویدن بخش مهمی از هضم است – آنزیم ها نمی توانند به غذا دسترسی پیدا کنند مگر اینکه آن را خوب له کرده و با آب مخلوط کرده و به حالت نرم درآورد.” “معده ضعیف اضافه کار می کند و سعی می کند تکه های بلعیده شده را نرم و له کرده و خرد کند.”

بسیاری از سیستم های گوارشی افراد به اندازه کافی خوب کار می کنند که وقتی غذای خود را به طور کامل جویده نشده اند ، عواقب ناخوشایندی را تجربه نخواهند کرد. اما برای دیگران ، هضم برخی غذاها دشوار است و می تواند باعث اسهال ، یبوست ، نفخ یا علائم در نقاط دیگر بدن شود.

6

مکمل های حمایتی از روده را امتحان کنید

پروبیوتیک ها در لیست خرید سلامت روده ما قرار دارند. اما یک رویکرد جامع برای هضم و راحتی دستگاه گوارش ممکن است شامل چند مورد دیگر از راهرو مکمل باشد.

تریفالا

تریفالا ترکیبی پودری از سه میوه است: آملا ، بی بی تیتاکی و هاریتاکی. آنها با هم یک تونیک آیورودا تهیه می کنند که به طور سنتی برای تغذیه ملایم روده و حمایت از سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود. توصیه می کنیم این کپسول های ارگانیک تری فالا را دو بار در روز قبل یا بعد از غذا با آب مصرف کنید تا مزایای متعادل کننده را به حداکثر برسانید.*

  1. گوشت ارگانیک Triphala ، 22 دلار

    هند ارگانیک
    تریفالا
    خنده ، 22 دلار

    خرید کن

آنزیم های گوارشی

آنزیم های گوارشی که به طور طبیعی در روده شما یافت می شوند از فرایند تجزیه و جذب مواد مغذی پشتیبانی می کنند. و همچنین ممکن است به ارتقای راحتی گوارشی کمک کنند. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد آنزیم های گوارشی مکمل مورد نیاز است ، در بین افرادی که مراقب سلامت روده هستند محبوبیت پیدا کرده است. Debloat+ از The Nue Co. مجموعه ای سخاوتمندانه از آنزیم های گوارشی را همراه با GutGard ، عصاره ریشه شیرین بیان حمایت کننده روده ، ارائه می دهد.* (همچنین می توانید ترکیبی از آنزیم های گوارشی را در ابر میکروبیوم روده ما پیدا کنید.)

  1. Nue Co Debloat+ goop ، 45 دلار

    شرکت نو
    Debloat+
    خنده ، 45 دلار

    خرید کن

ویتامین دی

ویتامین D ، هورمونی که ما آن را “ویتامین آفتاب” می نامیم زیرا بدن ما در واکنش به نور خورشید آن را تولید می کند ، در شرایط مختلف سلامتی دخیل است. ما برای جذب کلسیم مصرفی و حفظ سلامت استخوان ها به ویتامین D نیاز داریم ، اما در تنظیم رشد سینه ، پروستات و سلولهای روده نیز مهم است و برای ایمنی سالم مورد نیاز است. در سال های اخیر ، این نیز با سلامت روده ارتباط دارد. داشتن سطوح سالم ویتامین D به طور کلی سلامت روده را افزایش می دهد و کمبود ویتامین D با التهاب روده ها ارتباط دارد.*

  1. اسپری ویتامین D Nue Co ، 25 دلار

    شرکت نو
    اسپری ویتامین D
    خنده ، 25 دلار

    خرید کن

منیزیم

منیزیم با کشیدن آب به داخل روده بزرگ به عنوان یک ملین اسمزی عمل می کند و به حرکت ملایم تر از سایر ملین ها و بدون ایجاد هیچ گونه وابستگی کمک می کند. شما می توانید منیزیم را در هر زمان از روز مصرف کنید ، اما ما آن را بیشتر در شب دوست داریم. (منیزیم علاوه بر مزایای روده ای ، از انقباض و آرامش ماهیچه ها نیز پشتیبانی می کند – این یک مزیت خوشایند هنگام خواب است.)

بوتیرات

بوتیرات یک اسید چرب کوتاه زنجیره است که به طور طبیعی در روده هنگامی که میکروب های روده بزرگ شما فیبر غذایی را تخمیر می کنند ، تولید می شود. (بعنوان یک بیوتیک در نظر گرفته می شود.) بوتیرات منبع اصلی انرژی برای سلولهای روده بزرگ است و مطالعات حیوانی و سلولی نشان می دهد که ممکن است از عملکرد سد سالم روده پشتیبانی کند. مطالعات اولیه همچنین نشان داده است که SCFA ها ، از جمله بوتیرات ، می توانند یک میکروبیوم سالم را ترویج کرده و از هموستاز روده حمایت کنند.


*این اظهارات توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی نشده است. این محصول برای تشخیص ، درمان ، درمان یا پیشگیری از هر گونه بیماری در نظر گرفته نشده است.

LP299V® علامت تجاری ثبت شده Probi AB است.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاع رسانی است. این دارو جایگزینی برای مشاوره ، تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای نیست و هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد و هرگز نباید از توصیه های پزشکی خاص استفاده کرد. در حدی که این مقاله توصیه های پزشکان یا پزشکان را شامل می شود ، نظرات بیان شده نظرات متخصص ذکر شده است و لزوماً نمایانگر دیدگاه های گوپ نیست.