در همین وضعیت در کورس جرم فشار گاز در درحال حاضر حجمی به پله داخلی نیرو اعمال کرده و باعث می شود که حلقه کلیدی نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و فعالیت آب بندی را عالی تر انجام می دهد. مرحله و شدت اجرای همین فرایند می تواند در غایت گزینش کننده قدرت خروجی پایانی پیشرانه ویژه کاربری بخصوصی باشد که مالک آن را تعیین میکند. موتور TU5 اهمیت دو میل سوپاپ که ۱۶ سوپاپ را باز و بسته می کنند می باشد، اما هیچ گونه در اختیار گرفتن هوشمندی برای محل ورود و خروجی هوا و دود وجود ندارد. همینطور در موقع آغاز یه خرده پدال گاز را فشار بدهید تا هوای بیشتری به سیلندر وارد شده و بنزین شتاب بالا بخار شود و دوران کمتری به جهت استارت زدن صرف شود. پیشرانه TU5 اگر چه این روزها مشغول مسائل و مشکلاتی شده هست که ناشی از کفیت پایینتر ساخت آن می باشد البته در تمام می توان به همین پیشرانه هنوز همرتبه مناسبی اعطا کرد هر چند که همین پیشرانه در مقایسه کلیدی پیشرانههای روز جهان دیگر یک پیشرانه بهصرفه دارای بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ ولی در تمام همین پیشرانه نسبت به حجم خویش بازده خوبی داشته و اقتدار و گشتاور قابل قبولی اصلی مصرف سوخت زیر در اختیار راننده میگذارد. رادیاتورها به علت شکل مشبکی که داراهستند در معرض هوا هستند و همین دستور منجر می شود که تبادل حرارتی متعددی در آن ها صورت گیرد. ماشین هایی که مجهز به موتورهای باطن سوز میباشند غالبا مبتلا گرم شدن بیش از حد اجزا می شوند که این وضعیت به برهان انفجار درون موتور شکل می گیرد. در رانندگی حساس سرعت زیاد همین حادثه در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در هر ثانیه صورت می دهد. هنگامی پیستون به سمت بالا رانده می شود و سوپاپ های دود و بنزین بسته اند ادغام سوخت و هوا در سیلندر قیمت پیستون هورنت تیوفایو متراکم می شود. از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن میباشد که سبب ساز میگردد تا کارایی پیشرانه در هر شرایطی بالا باشد. ضمن اینکه برخلاف پیشرانه XU7 پژو که بهشدت در حیطه واشر سر سیلندر و سر سیلندر ضعیف است، همین پیشرانه در همین دو بخش بهشدت مقاوم است. گهگاه زمانه ها آب رادیاتور کم می شود و سیستم دچار مشکل می شود البته قبل از اینکه بدانید علت ناچیز شدن آب رادیاتور چیست خوب خیس میباشد مهم اجزای متفاوت همین سیستم آشنا شوید. همین نقطه ضعف این موتور می باشد، چرا که در دور موتور های تحت نیاز به هوای کمتری در موتور می باشد.(دلیلش پرهیز از ناک، و کاهش مصرف سوخت هست) البته این موتور در بدور پایین نیز مثل دور بالا مقدار باز شدن سوپاپ های هوای برابری دارد. پیستون توربو موتور TU5 دانسیته بالا و تقویت شده مناسب برای افزایش مقدار اسب بخار و گشتاور خودروهایی اهمیت موتور توربو TU5 ، پیستون های ارائه شده بهترین مدل پیستون برای موتور توربو TU5 میباشند. از آن جایی که این ضربات مستقیما به سطح پیستون، شاتون و میلنگ وارد میشود، در تراکمهای بالا استعمال از ادوات دوار بالانس شده و ساخته شده از جنسها و روشهای خاص، نظیر کالا تیتانیوم یا طرز فورج کاری، ضروری است. TU5 موتوری است که حساس پژو ۲۰۶ تیپ۵ به ایرانیان عرضه شد و آنگاه مهم تولید قطعات داخلی آن در باطن مرزوبوم و تغییرات در ECU به اصطلاح ایرانیزه شد و در محصولات دیگر جمهوری اسلامی ایران اتومبیل مثل پژو پارس، رانا، پژو ۴۰۵ نیز گزینه به کار گیری قرار گرفت. بسته به میزان بوست نیاز به شمع موتور اصلی درجهی متعدد دارید. به طور معمول موتورهایی که روغن سوزی دارند، رسوبات سنگینی در اتاق احتراق و سوپاپ ورودی داراهستند که به مقادیر ساده مواد پاک کننده در بنزین واکنش نشان نمیدهند، در این صورت به پاک کننده بیشتری نیاز می باشد که به باک بنزین طولانی تر یا این که مستقیما به باطن انژکتورها تزریق شود. احتمال نیاز به تقویت کامل سیستم انتقال نیرو از دیسک و صفحه کلاچ (یا توربین در گیربکسهای اتوماتیک) گرفته تا خویش گیربکس، اتصالات، چهارشاخها، مخصوصا پلوسها و تایرهای منحصر در تیونینگهای حرفهای غیر قابل چشمپوشی است. صورت مقطع پیستون به شکل دایره تام ساخته نمی شود و به صورت بیضوی طراحی شده است. به جهت مثال گرمترین روز سال در گرمترین مکان میهن را در حیث بگیرید و موتور را پرنور و فراوان به آن فشار وارد نمایید چه می گردد ؟ در طراحی ساختمان پیستون قطر پیستون را پاره ای کوچکتر از قطر داخلی سیلندر در لحاظ می گیرند. برای از فی مابین بردن این ایراد به همین معنی که تولید مخلوط سوخت و هوای فشرده و دوری از گیرکردن پیستون درون سیلندر ، قطر پیستون را تا آنجا که به بدنه سیلندر گیر نکند پهناور درست می کنند و برای تولید ترکیب فشرده سوخت و هوا از رینگ های ظرافت در دیواره پیستون به کارگیری می کنند. از همین رو مسیرهای ورودی هوا و خروجی دود را طی فرایندی پایین تیتر پورت و پولیش به میزان مشخصی گشادتر و داخل آنها را صیقلی می کنند تا هوا به راحتی وارد و اهمیت کمترین حصر ممکن از آن خارج شود. بوش سیلندر قطعهای است که در تمامی موتورها دیده می شود ولی در بعضا از آن ها این قطعه به بدنه سیلندر متصل می باشد و مستقیما خنککاری نمی شود ولی در بعضی دیگر بوش یک قطعه جدا از هم میباشد که در بین آن و بدنه سیلندر بوسیله آب، خنککاری میشود.